Long Weekend

Salam.

Hari ni besday DYMM Di pertuan Agong, so esok cuti lagi di kelantan.
Tahun ni rasa macam kerap pulak cuti weekend 3 hari sampai ahad.
labor day, wesak day, sport day, deepavali, awal muharam, ihtifal tadika n last sekali cuti krismas.
sama ada memang cuti ahad atau cuti jatuh hari sabtu n diganti ke hari ahad.

Semalam rumah mak ada buat kenduri sikit.
Abang sulung buat akikah untuk cucu dia.
So aku dah naik pangkat jadi nenek sedara.
Dah tak boleh jadi Cik Inie la kot.
Tapi tolong jangan panggil aku NekNie ye.eei tak kuasa.
I tak beranak lagi hokeyyy.huhu

Kenduri semalam takde snap apa pun.
kalau kenduri lauk biasa biasa jelah.
Ada gulai kambing, kerutuk daging, ayam berempah, kerabu nangka, sambal dan tembikai.
Aku makan sekali je tengahri. Lepas tu banyak dok meratah lauk je.

Hf aku ni menggila sungguh sungguh lately.
Dari semalam takde bateri pastu aku cas sampai ke hari ni tak boleh nak on.
Semalam lepas kenduri aku balik rumah dengn suami.
Mulanya bawak baju ingat nak tidor rumah mak tapi aku ni biasalah if budak ada ramai, bising bising lepas tu sibuk buat itu ini memangla kepala akan sakit.
Padahal aku bukan buat keje sangat pun. Menyibuk je lebih. Kahkahkah
Then kalau nak sakit kepala, memang harusla aku balik ke bilik yang sunyi dari gangguan. 

Tapi aku pun tak tahula kenapa dengan aku ni.
Dari kecik sampai besar macam macam penyakit.
Kalau nak keluar atau kemana mana ubat ubatan aku janganla tinggal.
Kalau time nak guna memang kena selalu ada.
Yang wajib minyak cap kapakla.  Dengan krim susu kambing. Yang ni memang 24 jam aku angkut ke sana sini.



Dah lama beli bekas ubat ni kat kedai rm2.
menyampah cari ubat aku dok merata rata last last masuk bekas macam ni senang.
Lengkap semua ada ubat demam, ubat tonsil, ubat selsema, ubat hormon, pain killer.
pain killer tu aku ambik dari mak masa sakit gigi ritu.
Tak berani nak telan pun sebab katanya dos kuat sangat.
if sakit kepala pun,

So sampai rumah malam tadi rupanya semua takde.
Patutla tak datang kenduri. Rupanya kakak ipar 2 family angkut sekali mak ayah mentua aku.
Dorang pergi tidur kat chalet tepi pantai area melawi.
Anak pun ikut sekali. So berdua jelah aku n laki duk rumah tidur sampai pagi.
Best jugak sekali sekala macam ni. Hehe
Pagi tadi lebih kurang pukul 10 lebih kurang suami ajak pergi ambil anak pastu terus pergi makan kenduri kawan 1 ofis dia.
Dahla nak sampai tempat kenduri dengan jalan jemnya. Nasib baik makan kenduri lauk sedap. Aku ngap jugak bubur kacang 2 mangkuk.
mangkuk kecik je pun.hihi
Aku ni tak taula kenapa, suka sangat dengan bubur kacang.
Walau dah kenyang makan nasi, still nak rasa jugak bubur kacang.
Selalunya bubur kacang kat tempat kenduri sedap, sebab dorang nak jimat gula, so bubur tak manis sangat.
Kalau bubur mak, manisnya ya ampun. Dahla mak suka campur durian.
Geli tekak aku kalau makan bubur campur durian.huhu
Balik dari kenduri, solat n tengok tv pastu tertidur kejap.

Patutnya petang ni janji dengan adik ipar nak pi kfc. Tapi dah hf aku mati so tak dapat nak konfemkan balik.
Malam tadi pun aku cepat cepat balik lupa nak konfemkan.
Lebih kurang pukul 6 lepas aku solat asar baru hf on balik. Menyampah betul.
Nampaknya memang nak kena cari bateri baru.
Kalau ada emergency apa apa kan ke menyusahkan je.

Malam ni aku balik tidur rumah mak.
Esok abang sulung n famili dah nak balik melaka.
Walaupun anak sedara masih ramai n semua terlebih aktif, tapi sabar sabar macam tu jelah. Huhu
Hari ni pergi kenduri jalan dalam panas sikit, jalan jem sikit mulala aku sakit kepala lagi.
Tambah pulak dengan budak bising ni. Eeeii sabar jelah.
Bila ramai macam ni nak tido pun susah.
Aku ni kalau tidur nak kena masuk sarang. Senyap n selesa.
Kalau ramai ramai n tidur tangkap muat je makinla susah nak lena. Mengada kan? Hehe

Aku pun tak tahula kenapa dengan bebudak ni. Kecik besar semua sama.
Buas ya amat. Pukul 11,12 tu rileks je lagi dorang dok bermain dok bergaduh.
Dengan aku aku sekali tak dapat nak tidur.
Nasib baik malam ni ada cite james bond kat tv2.  Skyfall.
Aku lagi suka skyfall if nak compare dengan spectre.
Rasanya malam ni tengok tv jelah selagi mata tak mengantuk.
Tunggu semua budak tidur baru aku dapat tidur dengan aman. Hehe

Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM