Mimpi.

Salam.

Tiba tiba aku teringat malam tadi aku mimpi ada orang potong rambut aku.
Then aku siap pesan jangan potong pendek sangat.
Terasa macam ada makna if mimpi macam ni.
So aku terus google tafsir mimpi ni menurut islam.
Keputusannya, mostly semua web cakap tafsir mimpi ni kita akan kehilangan orang yang kita sayang.
Then ada web yang tulis akan bercerai. So direct.

Bila bagitau suami, dia nampak macam nak marah.
Aku dengan lurusnya cakap, boleh caya ke ni b? Kita kan ok ok je ni takkan tetiba nak cerai.
Suami pun perli aku suh tanya google betul ke tak.huhu
Sebab dia tahu aku ni jenis mudah terpengaruh. 

Contohnya aku ni if mata kiri berkenyit kenyit selalunya aku akan menangis.
Tapi yang ni memang fakta.
Sebab selalu sangat jadi.
If mata kiri terkenyit kenyit, esok or lusa mesti akan jadi apa apa yang buat aku menangis. 
Tiap tiap kali jadi macam tu. 

So bila baca tafsir mimpi macam ni memang aku risau.
Lagipun dah seminggu mata kiri aku  dok terkenyit kenyit. Non stop sampai aku jadi rimas.
N memang betul sehari selepas mati kiri aku start terkenyit kenyit, 3 hari direct aku menangis atas bermacam macam sebab.
Macam ada kaitan la pulak. Dah bila hilang orang tersayang, mestila aku akan nangis kan? Secara logiknya lah. Nauzubillah. 

Sebab tiap kali mata terkenyit kenyit aku macam, ok apa pulak nak jadi lepas ni.
Kebetulannya, ada pakcik aku ni sekarang memang tengah sakit.
Sebelum buat kemo hari tu doktor cakap maybe ada masa lagi 6 bulan.
N kejap tadi masa g bukak puasa rumah mak, dia bagitau yang malam tadi pakcik sampai tak boleh tidur n nangis nangis sebab sakit.

Selain kemo, pakcik cuma boleh hilangkan sakit dengan pain killer jelah. 
Last aku singgah rumah pakcik sabtu lepas. Dia nampak ok je boleh sembang walaupun baring je.
Nauzubillah. Semoga mimpi aku ni setakat mainan tidur jelah.
Maybe malam tadi aku tertidur masa tengok tv n tak sempat baca ayat kursi, tak baca doa tidur n tak mengucap syahadah macam biasa.
Moga takde perkara buruk yang jadi.
Moga ahli keluarga aku semua selamat sihat walafiat semuanya. Aminn. 



Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM