Muis & Dentist


salam.

selepas 4 bulan aku bermasalah dengan gigi, akhirnya malam tadi aku decide untuk cabut je.
gigi geraham belah atas.
mulanya start sakit tu rasa ngilu bila makan ais, bila berkumur kena air pun dah sakit.
so nak gosok gigi atau ambik air sembahyang seksa sangat.
lepas tu makin lama makin teruk sampai tahap sakit berdenyut denyut.
macam macam petua aku try last sekali sampai terpaksa makan painkiller ponstan.
pastu aku try jugak guna ubat gigi colgate sensitive relief.
legala seposen tapi still tak berani nak kumur lama lama.
kalau makan pun memang kunyah belah yang tak sakit.
tapi lately ni walaupun tak rasa sakit berdenyut denyut tapi start gusi berdarah la pulak.
berdarah merah n banyak.
pastu nafas pun macam berbau walaupun aku kerap gosok gigi. 
bila aku tengok kat cermin memang nampak gigi macam buruk n tak sama kaler dengan gigi lain.
so decide untuk cabut jelah.

mandangkan hari ahad klinik bukak malam je, pukul 8 so lepas habis kerja semalam aku stay kat tadika je.
solat asar n maghrib, pastu 730 baru gerak balik singgah klinik.
aku tau dah if aku balik rumah dulu lepas tu konfem malas dah nak keluar balik.
kang tertangguh lagi nak cabut gigi.
sampai je aku pulak kena menunggu klinik bukak.
nasib baik doktor datang on time.
if kat jelawat, semua orang suka cabut gigi kat klinik arifin.
murah n yang penting tak sakit.

aku ingat last cabut gigi geraham bawah 10 tahun lepas kot. lepas habis diploma. dengan doktor arifin sendiri.
tapi malam tadi doktor arifin takde, ada dr ganti je. nampak mudaaaa je lagi.
takpelah yang penting tak sakit.

bila doktor check n bagitau memang gigi aku dah rosak berlubang sampai ke gusi, aku cakap cabut jelah senang.
malas dah nak fikir banyak banyak.huhu
gigi pun dah rosak kat tepi memang dah tak boleh tampal.
doktor cakap akarnya kukuh cuma gigi dah rapuh.
memang masa nak cabut tu memang lama la jugak doktor try n aku boleh rasa serpihan masuk dalam tekak sampai rasa nak termuntah pun ada.
walaupun lama jugak sebelum gigi tercabut, nasib baik memang sikit pun tak sakit.
masa doktor cakap nak suntik ubat bius di lelangit pun dia cakap akan rasa sakit tapi aku rasa tak sakit pun. steady je.
mungkin sebab dah ada pengalaman cabut yang dulu tak sakit n cepat sangat siap.
dulu masa dengan doktor arifin sendiri yang cabut aku rasa tak sampai seminit pun lepas assistant dia pegang kepala n terus gigi tercabut.
n mungkin jugak sebab aku dah dekat 3 tahun buat treatment infertility, dah penah rasa yang lebih sakit dari cabut gigi. so cabut gigi ni small matter jelah.hihi
doktor dengan pembantu dia pulak tergelak malam tadi bila dia tanya aku nak cabut ke tak, selamba je aku jawab cabut jelah!

walaupun doktor ganti ni muda sangat sangat tapi dia sangat baik dan sopan.
fyi, dia panggil aku kak. taula kita tua dah.huhu
lepas siap cabut gigi, sebelum aku keluar dia siap mintak maaf lagi.
dia cakap maafla kalau saya buat tak sama dengan doktor arifin.hihi
aku pun cakapla balik. ok, beres je. memang tak sakit pun. so okla kan.

bila aku keluar, ada sorang budah laki tengah tunggu turn.
dia tanya aku cabut gg ke, aku angguk je.
dia pulak muka cuak je.
takut lettew nak cabut gigi.kahkahkah

walaupun tak sakit tapi darah agak banyak la jugak.
habis 10 kapas aku guna malam tadi je. 
masa tidur letak kapas jugak cuma bila aku batuk batuk kena cepat keluarkan, nak tercekik.
disebabkan dia cakap tak boleh berkumur selama 4,5 jam so aku bangun solat isyak dalam pukul 2 pagi kot.
pesan siap siap kat suami suh kejutkan.
dia pulak nak layan olimpik.

pagi tadi bila bangun subuh, macam takut takut nak gosok gigi.
nak makan pun kena beringatla jugak.
sebab still rasa tak selesa.
tapi last tadi berkumur takde dah darah ke hapa.
harap harap luka ni cepatla baik ye.



 




Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM