Hari jumaat di rumah mak

Assalamualaikum.

Minggu ni hari jumaat ada rumah mak.
Selalunya jumaat malam baru aku balik.
Tapi kelmarin mak kol cakap dia sakit gigi. Nak suruh belikan ubat. Dah 3 hari sakit.
Ubat tahan sakit takde.
Panadol pulak dia tak boleh makan sebab alergik.
Nasib baik dengan aku ada lagi stok painkiller 4 biji.
So alang alang balik terus jelah malam tadi.
Masa ayah balik masjid..tersengih je dia bila nampak aku yang buka pintu.

Masa sampai malam tadi mak tak pergi masjid pun.
Kesian dia. Memang tengah sakit. 2 3 hari ni dia cakap makan bubur nasi je.
So aku terus suruh makan painkiller 2 biji.
Dalam sejam dah lega baru mak boleh makan.
Ada kek sikit dengan 1 set prosperity burger aku bawak balik. Share share dengan mak ayah.
Lepas tu baru mak makan nasi.
Nasib baik aku bawak balik ubat. Kesian mak.
Bila rasa lega sikit sakitnya barulah muka nak nampak ceria sikit.

Hari ni dalam pukul 11 lebih tadi aku ke klinik arifin.
Beli antibiotik kat mak. Sama macam aku last 2 weeks.
So hari selasa depan habis antibiotik mak kena pergi cabut jelah gigi dia tu.

Pastu singgah pasar kejap. Dah lama tak pi pasar sehari jelawat.
Beli lauk n ulam sikit. Beli barang dapur sikit yang mak pesan.
Lepas tu terus balik.

Lauk lunch today.


Ikan talapia. Dah lama tak makan.
Sedap isinya berlemak lemak.
Tergoreng nampak gelap sikit.
Selalu aku goreng light light je.




Makan dengan sambal kicap.
Lenyek2 lada sikit. Perah asam limau sikit. Perrrgggg.
Seekor aku boleh makan ratah sorang je 😆




Then mak masak gulai lala. Dia suka gulai je benda alah ni.
Kalau aku pulak, aku suka buat lala goreng pedas.
Buat berkuah sikit.

Kesimpulannya, sepinggan nasi konfem tak cukup.
ok tu je nak cite. babai





posted from Bloggeroid

Comments

  1. weih sedap mkn dgn sambal kicap gitu !
    nasi panas panas pulak gak allahhhhhhhh !

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM