Di Matamu. Di Mataku.

Assalamualaikum.

Rasanya dah seminggu lebih lepas AJL tayang kat tv tapi tak tahula kenapa kepala otak aku ni asyik dok humming lagu di matamu je.
Seriously, dah bertahun kot aku tak pernah layan AJL.
Tup tup ritu terbuka video yang Caliph Busker medleykan lagu lagu yang bertanding AJL.
Dengar macam ada a few yang best.
So gigih aku cari lagu bertanding kat youtube.

Seriously jugak masa tulah aku first time tahu lagu baru Hael selepas jampi adalah Haram dan Hajat.
Baru tahu juga lagu tema drama yang kadang2 dengar kat tv tu lagi Misha Omar.
Dari 12 lagu..aku cuma pernah dengar tajuk lagi Bunga Ara..Dimatamu SS dengan Misha Omar je kot.
Lagu yang lain haram tak pernah dengar.kahkahkah

For me..aku lagi rela layan lagu dari tahun 80an 90an dari layan lagu latest.
Then tak kisah la lagu melayu rock kapak ke, lagu boyband ke..lagu hindi ke..asalkan bukan lagu/muzik latest. Memang tak berapa kena dengan selera aku.
Faktor umur la kot.
Kalau yang latest pun..layan koleksi Sabyan lagi best. Layan akustik Maher Zain lagi best.

Ok berbalik pada lagu si SS. Malam AJL tu kebetulan kakak balik cuti CNY, so aku balik bermalam rumah mak.
Konon2 nak main dengan anak sedara sambil layan AJL. Kesudahannya, mata banyak kat phone, telinga je yang dengar lagu bertanding.
Kalau yang aku bagi perhatian lebih sikit pun, masa lagu Misha Omar je kot.
Pastu tengok lagu HARAM masa yang hujan hujan tu.
Then tak tunggu umum result, aku terus masuk tidur.

Esoknya baru tahu Haram menang AJL. Tapi persembahan SS katanya lagi meletop.
So gigih aku buka youtube. baru fokus betul betul tengok persembahan SS.
Tak cukup sekali..sampai 3kali aku ulang. Barulah aku faham kenapa kecoh sangat pasal lagu ni masa AJL.
Bagi aku yang tak minat lagu jiwang ni pun..boleh terasa feel yang SS ni bawa masa nyanyi lagu ni.
Memang terasa sangat sedihnya putus cinta. Terus Muis terimbau kenangan lama.kahkahkah
Then kecoh2 pasal pelamin la..duitla..elfira la..

My humble opinion...bagi aku peminat SS tak payahla nak kutuk ELfira.
Jodoh takde. Fullstop.
Pendapat aku..bukan salah si ELfira 100% pun.
Kalau aku jadi Elfira pun aku pilih Faris dari SS. 😘
Kalau aku jadi mak si Elfira pun aku pilih Faris jadi menantu. 😄😄😄
For soooooo many reasons that only they knows it.

Netizen ni pulak batak komen sangat. Batak sangat nak defend artis yang dorang minat.
U are not in their shoes pun. Bukan korang tahu pun luar dalam apa masalah dorang.
Kalau baca gosip..SS ni takdelah baik sangat punnnnnnn.
Ada kes ushar betina lain jugak. Bigolah apalah. Euwww...
Dah takde jodoh, putus tunang, cari lain jelah.

Both SS dengan Elfira aku tak minat pun. Sebab tak minat lagu SS..then tak minat drama/filem Elfira.
Tapi dah kenapa nak kecam Elfira dan jodoh dia dengan orang lain.
Macam dah takde keje.
Aku rasa orang yang suka komen kat page media sosial ni tentang artis...tak tahula nak cakap.
Ko dah takde keje sangat ke?
Yang komen elok elok takpelah jugak.
Ni yang lelaki dok komen memaki melucah. Yang perempuan pulak komen boleh tahan.
Eeeeiiiiii tak malu ke?
Kadang2 aku pulak gigih pegi stalk akaun fb perempuan yang komen pelik pelik ni.
Dengan bertudungnya, dengan isteri orangnya, dengan mak orangnya...shame on you.

Btw..Elfira cantik je masa bersanding pakai baju ala jawa ni.



Yang ni pun cantik.



Masa menikah je yang kureng sikit. Tapi tak cantik DI MATAKU only lah ye.😗
Sekian komen ikhlas dari Muis. Jangan marah.

Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM