masin mulut @ mulut masin?



Assalamualaikum

Percaya tak dengan apa orang cakap masin mulut/mulut masin?
Kalau untuk yang tak tahu
Istilah tu biasanya direfer untuk perkara yang disebut saja saja
Tapi  lepas tu dia terjadi betul betul

so ceritanya last week ramai sangat teacher lepas sorang sorang demam and batuk
Aku pulak maintain ok je sepanjang minggu
Hari khamis masa dok makan tengahari terkeluar la
"Bestnya demam, boleh cuti..hehe"

Ntah sapa masa tu yuni ke sapa cakap
Ada ke nak suka suka nak demam sebab nak cuti
Pastu kitorang gelak jelah sebab sembang main main je

Tup tup pagi jumaat tu  bangun je kat wad
Dah rasa lain macam
Tubuh rasa letih and hidung berair
Dalam kol 8 aku terus pegi mandi and tukar baju
Masa tu dah cakap kat mak dah rasa lain macam dah

Dalam 830 aku turun bawah cari breakfast and tisu
Tisu sekotak tahanla dalam 5 jam
Aku bersin dengan berhingus tak berenti
Mak dah cakap suruh suami datang ambik je
Tapi takpelah aku tahan je
Dah telan panadol 2 biji rasa tahan la sikit
Nasib baik mak pun dah boleh keluar
Tapi nak tunggu sampai ke jam 5 tu Tuhan sajalah yang tahu

so disebabkan tak sedap badan tu bersambung ke hari ahadla aku cuti
ambik mc satu hari
isnin dah masuk kerja balik
dok rumah pun boring jugak..

Menyesal cakap nak demam
Aku rela pergi kerja dari badan rasa tak selesa
Taula aku suka makan masin
Takkan sebab tu mulut masin kot.huhu

Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM