Friday, July 11, 2014

ramadah ke 11



Assalamualaikummmm...


Allahuakbar..tuhan sajalah tahu betapa penat dan dahaganya puasa hari ni
padahal hari cuti, tak kerja
tapi penatnya mengalahkan kerja dari pagi sampai petang
kalau puasa hari kerja kemain lagi cergas badan aku ni
sebab tu aku tak penah suka kalau berpuasa hari cuti
sebab masa pun rasa lambat sangat berlalu

dari zaman sekolah lagi kalau nak puasa ganti, memang aku buat hari sekolah/kerja
hari jumaat sabtu rehat semata mata
manalah tak penat
kata je cuti tapi kena bangun pagi pergi tuisyen
bulan puasa kena mengajar 2 kelas 830-1130
balik je terus basuh baju, kemas bilik, kemas dapur, jemur baju
yang basuh mesin dah 3 round, belum masuk yang kena sental dengan tangan
sebab tu penat kot
lapar tu biasalah cuma dahaga sangat sangat sangat
masa suami nak pergi jumaat aku tanya, boleh tak sayang nak minum?hehehe
boleh je..jawab sang suami. SENGAL!!

disebabkan itu, sebelum balik rumah mak tadi aku terbeli air sampai 2 jenis
mula mula mintak 1 jenis je, pastu masa dok tunggu dok ushar je air lain,
ada pula budak beli air terus minum kat situ..
aku terliur huhuhu terus mintak air lagi satu
pastu beli jugak mirinda botol besar 4 botol ada orang jual rm10 je 4 botol
aku ambik mirinda stwberri 2, pepsi dengan cream v
niat tu nak simpan untuk raya tapi tak tahula kot sempat ke tak puasa lagi 2 mingu ni.hihihi
tapi tahun ni macam okay je lagi segelas air je nak tunggu berbuka
ingat tahun tahun sebelum ni sampai standby 3 gelas air siap siap lain lain jenis
makan biasa je, kenyang air je masa berbuka

masuk hari ni jugak dah 2 hari aku bersahur makan kurma sebijik, kismis secekak
air sejuk segelas, antibiotik 2 biji
tapi semalam suami ada beli milo kotak
so aku minum milo jugak 2 kotak pagi tadi
berbuka macam biasa nasi 1 senduk sahaja
esok nak pi timbang berat
kalau tak berkurang lagi tak tahula
last timbang kat klinik awal bln 6 ritu berat aku 56kg lebih
kalau boleh turun 2,3 kilo bulan puasa ni alangkah gembiranya hati aku.hehehe

la ni tengah dok menaip baruuuuuuuu pukul 630 lebih kurang
sejam lagi wehhh
nak togok air puas puas, dasar buruk lantak hahaha
hari ni suami berbuka kat surau area rumah dia
so aku balik bukak puasa rumah mak je
just kami 3 beranak

aku tak rasa nak makan apa pun
cuma belikan gulai ikan tenggiri ala sumatera dengan dalca daging untuk mak ayah
apa yang mak masak petang ni, yang tulah aku makan
esok ada bukak puasa kat masjid area rumah aku pulak
ayah bilal kena sediakan air untuk semua
mak cakap nak buat air bandung
lauk dia nak beli je pastu tambahla sikit sikit kerabu ke apa
macam biasa tugas akula setiap tahun menghantar makanan ke masjid
tolong mak hidang hidang
biasa mak buat 2 hidangan la, sebab ayah bilal kan
orang kampung yang lain biasa bawak 1 hidangan je
tok imam biasa lebih dari 2 hidangan
dah siap semua kemas barang dan bawak balik pulak
maklumla aku ni anak jantan, kenalah buat semua kan??????
aihhh tetiba emo pulak
sape yang rapat dengan aku tahula kenapa...
dahla malas nak bebel lagi
babaiiiii






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...