Saturday, June 18, 2016

12 Ramadan 2016

Salam.

12 Ramadan di hari cuti.  Bertabahla muis. Huhu.
Lebih kurang 7 jam lagi nak berbuka.
Tu pun sebab lepas subuh aku tertidur lama.
Dekat pukul 10 terbangun n terus mandi. If bangun lewat, badan aku selalu rasa letih.
Lepas mandi aku masuk kain dalam mesin pastu lepak jelah.
Panas pulak rasa hari ni. Malam tadi hujan boleh tahan lebat jugak.

Pagi tadi bersahur aku masak sardin pastu goreng telur dadar.
Untuk berbuka dalca dah ada yang beli semalam. Tak berusik pun lagi dalam plastik.
Lepas je suami balik dari masjid tetiba hujan turun selebat lebat alam.
Astro sah sah dah kelaut so layan movie jelah.




Layan movie Shahrukh Khan. Fan.
Suami pun layan sekali. Citenya quite bestla. Aku n suami dok bertekak pasal watak utama dia tu sama ada Shahrukh yang dimekap atau orang lain yang dimekap nak tiru dia. Tapi suara sama.hihi

Lepas habis cite aku keluar cari ikan segar tok bali. 
Suami cakap nak pergi menabur baja kenaf dia. 
Pastu aku singgah bazar je kejap cari lawar. Kuih taknak beli. Bazir je. 



Untuk berbuka hari ni aku goreng ikan terubuk. 
Ada dalca daging, lawar n kerabu buah bacang. Yang beli tak sedap so aku ejas sikit tambah air limau nipis, lada, n perasa sikit. 
Suami pun berbuka hari ni makan bertambah. 
Sedap la kot makan ikan terubuk. Isi dia rasa lemak lemak je. 
Jangan tercekik tulang sudah.hihi
Pastu aku buat air asam boi limau nipis. 
Fuhhhh nikmat sungguh. Buat sendiri lagi puas hati dari beli. 
Puas hati minum 2,3 gelas. 
Selamat dah 12  hari...😂








No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...