Friday, June 10, 2016

4 RAMADAN 2016



salam 4 ramadan.

macam biasa sahur aku terbabas kalau takde alarm.
nasib baik mak mentua prihatin.
lembut je datang kejut aku pagi pagi.
takut anak bongsu dia lapar lettew.kihkihkih
masalahnya baru pukul 4.20 pun dia dah cakap pukul 5 pagi. huhu

orang tua memang suka exaggerated pasal semua benda kan?
macam mak aku jugak. 1,2 jadi 3,4.hehe
buat panik aku je cakap dah pukul 5.
tapi nasib baik sahur pagi tadi dah plan nak buat nasi goreng je.

10 minit dah siap.hehe




sikit je pun aku masak. suami bertambah la jugak.
aku termenung je dulu.
ambik piring kecik makan 2,3 sudu.
lepas suami siap, baki nasi ni aku bawak pergi depan tv.
makan lambat takpe sambil sambil tengok masa imsak dah masuk ke belum.
kalau tak paksa makan memang lembik la aku nak puasa kalau macam ni.

nak dijadikan cerita, naik ulser 2 biji kat bawah lidah.
bagus sangat sangat.
tak cukup dengan dugaan puasa, kita bagi up lagi sikit.
ulser kalau naik bawah lidah, lagi sakit dari naik kat bibir.
kat bawah lidah tu penuh urat urat yang sikit punya sensitif kalau ada ulser.
sakitnya memang sampai ke telinga. nak cakap sakit. nak makan pun sakit.
aku bercakap pun sebutan jadi mumbling gitu je.
tak leh nak cakap jelas jelas.

kat rumah tu bonjela takde. oral aid je ada.
tapi bulan puasa rasanya tak boleh guna la kot. kang sesaja batal puasa.
bertabahla aku nak tunggu lagi seminggu dua minggu ulser ni nak ok.huhuhu



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...